Glyngøre-firma køber Unipanels i Balling

Af Helle Lenschow - Mandag d.18 April 2016 - Kl.8:41

Glyngøre virksomheden NIC Denmark ApS har købt og overtaget Unipanels A/S aktiviteter i Balling og er dermed klar til at tage hånd om kunder og igangværende ordrer fra Unipanels A/S.

Glyngøre virksomheden NIC Denmark ApS har købt og overtaget Unipanels A/S aktiviteter i Balling. 

Glyngøre virksomheden NIC Denmark ApS har købt og overtaget Unipanels A/S aktiviteter i Balling og er dermed klar til at tage hånd om kunder og igangværende ordrer fra Unipanels A/S. Ejerne af NIC Denmark ApS Helle Frostholm Skærbech og Arne Spicer Lindgren blev enige om købet med ejerne af Unipanels A/S Erik Kuhr Sørensen og Kim Nielsen sent lørdag eftermiddag.
Unipanels tidligere ejer udtrykker tilfredshed med salget af aktiviteterne, da de i stigende grad havde behov for mere plads til deres øvrige aktiviteter på fabrikken i Balling, og fordi de følte at Unipanels kunder og produkter i langt højere grad behøver en større fokus, end det de har planlagt i deres fremtidige strategi. Begge udtrykker glæde ved at kunne sælge til en lokal fabrikant, som de føler kan bidrage til at Unipanels kunder i fremtiden vil være sikret tilsvarende gode produkter og standard, som firmaet hidtil har praktiseret. 
NIC Denmark er tilfreds med overtagelsen og ser overtagelsen som en styrkelse af deres markedsposition. NIC Denmark ser også købet af Unipanels som en forlængelse af deres strategi om at være en seriøs leverandør af løsninger til inddækningsopgaver til byggebranchen, hvor lysninger er den med langt det største fokus. Og det være sig både til nybyg samt renoveringsopgaver.
Unipanels aktiviteter videreføres på fabrikken Elmevej 8 i Glyngøre, som lige er udvidet med 1600 kvadratmeter. Kunderne vil kun mærke ændringen ved, at det vil være nye personer som tager telefonen, den samme velkendte service som NIC Denmark er kendt for, vil kun være en yderligere gevinst ved overtagelsen.
I handlen er begge parter enige om at hjælpe hinanden sikkert og godt igennem overtagelsen, så ingen kunder kommer til at mærke overgangen.