Én million på fire dages festival

Af Ture Damtoft - Onsdag d.7 Juni 2017 - Kl.8:46

Avisens fotograf besøgte naturligvis Skive Festival i weekenden, og fandt forholdene fine for gæsterne på Dyrskuepladsen.

Der blev langet shotsrør og pølsehorn over disken på Dyrskuepladsen, da Dagli’Brugsen i Balling åbnede deres pop-up butik på Skive Festivals campingområde. Foto: Jan Sand.

Avisens fotograf besøgte naturligvis Skive Festival i weekenden, og fandt forholdene fine for gæsterne på Dyrskuepladsen. Ud over madboderne og andre faciliteter, havde den meget aktive Brugsuddeler fra Dagli’ Brugsen i Balling fået en god idé. 
De havde simpelhen åbnet en mini Dagli’ Brugs på campen, hvor de mange festivalgæster kunne købe mad, tobak og ikke mindst drikkevarer. Sortimentet i pop-up butikken inkluderede endda isterninger, så drikkevarerne kunne nydes kolde.
- Vi åbnede klokken ti om formiddagen og lukkede ned klokken ét om natten, når de unge ligesom havde fået nok at drikke. Men hver morgen når vi åbnede, havde vi mest travlt, for der var de allerede blevet tørstige igen, siger uddeler Mikkel Janum fra Dagli’ Brugsen Balling. 
Han har været ovenud tilfreds med salget over de fire dage festivalen varede. 10.000 pølsehorn, 8500 shotsrør og 20 paller øl er der blandt meget andet blevet solgt. Foderbrættet har solgt franske hotdogs og burgere for 70.000 kroner og den samlede omsætning er kommet op i nærheden af en million kroner.
Så der har været travlt for de 20 ansatte og fem bestyrelsesmedlemmer, som har bemandet butikken.
Ikke at de brokker sig, på trods af de lange timer og travle dage og aftener.
- Det har også været en fest for os. Vi har haft det pissesjovt sammen med de unge, så alle de 20 medarbejdere vi havde med derned havde også en fest. Vi har fået så meget ros fra gæsterne dernede, fordi vi har været der, hvor de var, så de slap for nogle lange gåture og i stedet de bare kunne nyde stemningen og musikken, siger Mikkel Janum.
Det kunne ikke være blevet meget mere vellykket, og Dagli’ Brugsen Balling er kommet lidt på landkortet, så der er noget brandingværdi i det, mener uddeleren.Nu skal han selv og det øvrige personale lige samle kræfter og finde hverdagen igen.
- Vi er nok lidt matte, men giv os en dag eller to, så er vi ovenpå igen. Og, vi vil helt sikkert gentage succesen til næste års festival, siger Mikkel Janum.